BEST WESTERN PLUS Grand Hotell Halden

BEST WESTERN PLUS Grand Hotell Halden
Grand Hotell, Halden`s eldste hotell.

onsdag 25. januar 2012

Rapport fra Flybussen

Sitter på flybussen fra Gardermoen til Ski. Har vært på et spennede reselivskongress i København. Ble bedt med av Visit Halden til å delta på et Scandinavisk seminar som heter Gi aktiv turisme medvind i Scandinavia. Dette går på bl.a sykkelturisme, og å legge ting tilrette på destinasjonene for aktiv ferie. Veldig spennende. Her treffer man mange spennende mennesker å dele tanker med.

Fløy ned i går, sammen med turistsjefen i Halden Liv Lindskog. Det ble tid til litt shopping, og på kvelden var vi først å spiste på Cafe Sorgenfri, en ekte liten dansk kro. Her serveres herlige danske smørbrød, og masse annet deilig. Faktisk drodler jeg med tanken om å gjøre noe lignende på Grand....


Etterpå gikk vi på en enda koseligere kro som heter Skinnbuksen. Dette er en plass som må oppleves. Bitte liten plass som serverer husmannskost, og som også er en bar. Her satt det en hyggelig fyr å spilte på piano :) Hit skal jeg helt klart ha med Bjørn, han kommer til å elske denne lille brune kro :)

Ellers bodde vi på et hotell som ikke var noe å skryte av, men alltid noen gode ideer å ta med hjem. Hadde bl.a en fantastisk fin frokostbuffe.

Kl.8,30 tok vi toget til Roskilde, det var her kongressen ble arrangert. Var ca 150 deltagere. Spennende foredragsholdere og etterpå interessante work shops.

Satt på flyplassen nå å jobbet mens jeg ventet på bussen, og hvem treffer jeg der? Jo Marlene Grønbæk, som jeg har skrevet om før, som var direktør på Ski. Var så koselig å møte henne igjen. Håper hun gjør som hun sier, og kommer på besøk til Halden :)

Nå er vi på Ryen, og jeg tror jeg avslutter nå. Deilig å bare slappe av siste stykke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar