BEST WESTERN PLUS Grand Hotell Halden

BEST WESTERN PLUS Grand Hotell Halden
Grand Hotell, Halden`s eldste hotell.

torsdag 2. februar 2012

Heftig uke.

Klokken er 23 og jeg har 2.vakt. Bjørn har kommet nedover i dag, alltid så koselig når han komme på besøk.

I dag alle ansatte vært på Kongshallene på festningen. Herlig stemning og deilig mat. Her spises alt med hendene, og det som er i glassene er ekte Festningsøl. Dette er et godt alternativ for våre kurs og konferanse-gjester. Har alerede hatt flere grupper der opp, og det er alltid vellykket.

Ellers har denne uke bestått av nattevakt, 1. vakt, 2.vakt, og ved siden av er jeg stuepike........ Kannika, husøkonomen min har ferie, så jeg så det som en mulighet at vi klarer oss uten å sette inn ekstra. Må vel innrømme at jeg bruker en god del lenger tid en stuepikene mine :)

I morgen skal Qendresa og jeg vaske 17 rom. Det blir heftig. Viktig at vi blir ferdig i morgen, har 19 ankomster lørdag. Og det er så utrolig bra! Er så stille om dagen. Da vil vi får en god start i februar. Ser ikke helt svart ut til uken heller. Da jeg sjekket Best Western i sted, lå det 4 bookinger, som kommer til uken. Og det beste, de skal bli i flere dager :)

Til tross for masse jobbing, føler jeg meg utrolig priviligert. Jeg får drive med det jeg elsker å jobbe med! Er så utrolig mangfoldig denne jobben, og jeg går hver dag rundt i hotellet og koser meg.
Nå må vi som jeg har sagt før, komme oss helskinnet igjennom 1. kvartal. Ha nok penger til lønninger, husleie og regninger. Det skal nok gå bra. Tar noen grep nå, for å spare kostnader + at jeg jobber mye selv. Dette går utover det faktum at jeg skulle vært ute å solgt oss.....Det blir derfor mye telefoner til bedrifter i området. Viktig å få oss opp i deres bevisthet, at vi finnes, og at hotellet er pusset opp til en liten perle :)

I morgen kommer Emil hjem etter 3 uker på Rena Leir. Har siste 4 dagene vært ute på øvelse. Tenker det blir godt å komme hjem til venner og familie. Gleder oss ekstra til å sitte rundt pizzabordet i morgen kveld. Kanskje kommer brødrene hans med familie også på besøk:) En liten Velkommen hjem til Emil.

Nei, nå får jeg ta siste runde før nattevakten kommer.
Nattinatt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar