BEST WESTERN PLUS Grand Hotell Halden

BEST WESTERN PLUS Grand Hotell Halden
Grand Hotell, Halden`s eldste hotell.

onsdag 22. juni 2011

Betraktninger fra Grandbaren en onsdag`s kveld.

Så fort som dagene går. Er virkelig en kjemepjobb å starte egen bedrift. Det er som min bankforbindelse sa, det er godt man ikke vet. Masse papirer, kontrakter, avtaler, reforhandling av avtaler, osv osv osv.
Og midt opp i alt dette har vi nå kjørt i gang vårt nye bookingsystem. Alle vet at det ikke alltid går smertefritt.



Onsdag er den dagen vi har jobbet mot veldig lenge. Tirsdag kveld sjekker Mister Alard fra Belgia inn. Han er kvalitetskontrolør fra Best Western International. Det skal hele hotellet skjekkes og ikke minst jeg må igjennom flere sider med spørsmål. Er ikke bare bare å bli medlem i denne kjeden. Det med at vi går for Best Western Pluss gjør det ikke akkurat enklere. Vi vil da være et oppgradert Best Western hotell. Det som er ekstra morro er at vi blir det første BW Pluss i Skandinavia. Håper vi får litt ekstra oppmerksomhet rundt det.


Blir jobbing hele sommeren for meg. Men, Halden er en fantastisk liten by. Jeg vil invitere dere alle til å ta en tur innom i sommer. Ta en kanaltur, rusle en tur på festningen, ta en matbit på den fantastiske fiskerestauranten på Brygga, eller stikk innom Rekecafeen. Det siste er en opplevelse. Der blir du servert av fiskeren selv, og du kan velge fra dagens fangst. En utrolig plass.

Ellers hadde vi vårt første styremøte. Ble et veldig godt møte. Er veldig fornøyd med sammensetningen. Bjørn og Nita som er de med stor orden og systematikk, og Anita og jeg som har vår styrke i det kreative :)
Takk til alle tre for at dere vil være med på mitt prosjekt. Stor takk til min kjære, som virkelig har engasjert seg i hotellet som styreformann, og ikke minst har engasjert seg i Halden. Vi har snart alt av bøker rundt Haldens historie :) Typisk Bjørn.

Den første juli åpner vi Grandcafeen. Dette blir en sommercafe. Emil, min yngste sønn, skal hjelpe meg med denne. Dette blir blir spennende. Har laget et stort banner med PR for dette. Det skal henges opp mot stasjonen. Skal også avertere litt.
Håper dere alle tar en tur :) Flott hvis dere sprer det glade budskap.



Sitter nå å skriver i Grandbaren, på bordet står en glass iskald hvitvin, på høytalerene spilles the Tom Waits. Helt grei arbeidsplass å tilbringe onsdagskvelden på :)

Tar en tur hjem i morgen, fredag blir Bjørn med ned. Da blir vi til ut i neste uke. Har nesten fullt hus på fredag. Dette er mye pga Mat og Trebåtfestivalen.
Har dere ingen planer, ta en tur til Halden og opplev sjøens gleder både av mat og båter.



I dag onsdag spilles den første Allsangen inn. Den blir sendt i morgen. Herman Hermits spiller, jeg har blitt invitert på konserten på Brygga etterpå.


Som dere skjønner, det er Hslden som er plassen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar