BEST WESTERN PLUS Grand Hotell Halden

BEST WESTERN PLUS Grand Hotell Halden
Grand Hotell, Halden`s eldste hotell.

torsdag 30. juni 2011

BEST WESTERN PLUS Grand Hotel




Vi klarte det! Etter en intens dag med en kvalitetsjekk ingen tror er mulig, ble vi godkjent som et Best Western Pluss hotell. Vi er nå det første Pluss-hotellet i Skandinavia. Fantastisk!

Det ble en utrolig dag. Først intervju av kontrolør. Vet ikke hvor mange spørsmål jeg måtte svare på, men det var mange. Så en kvalitetssjekk på 10 rom, der alt blir endevendt, og kontrolert. Her er trekkes det for flekker på tapeter, lamper, stoler, slitte treskler osv osv osv. Først sjekker han han 5 senger, hvis ikke de er bra, går han på 5 til. Våre var plettfrie, det ble med de første fem.

Etter sjekk av ti rom, trakk kontrolør seg tilbake sammen med direktør i Best Western Norge, Hege Ramm, og Hanne, også fra hovedkontor i Norge. De gikk da sammen igjennom rapporten med kontrolør. De brukte 2 laaange timer på dette. Jeg var så utrolig spent. Det samme var min husøkonom Asia. Hun hadde gjort en kjempejobb med rom.

Etter hvert ble jeg kaldt inn, og vi gikk igjennom rapporten. Jeg var så spent, helt på bristepunktet. Og da hen etter side opp og side ned, endellig til slutt sier, med et smil om munnen: You made it, you have done a terrific job, da brast demningen. Etter flere uker med hard jobbing, ble man belønnet. Tårene bare rant og rant. Jeg var så utrolig glad.
Hege fra Best Western hadde vært så sikker på at jeg skulle klare det, så hun hadde kjøpt Champagene :)


På bilde her er to mennesker jeg setter så utrolig stor pris på. De har gjort dette mulig for meg. Det er Grete og Per Voldberg, det er de som jeg leier hotellet av. De har gjort en fantastisk jobb for å støtte opp om at dette skulle gå bra. Veldig glad i dere to Grete og Per! Det er de dere ser på bilde, der de holder flagget bak meg.

Og når man er i det taknemlige hjørnet. Hadde det ikke vært for min klippe i livet Bjørn, hadde dette ikke vært mulig. Han har støttet meg i hundre. Kan jo nevne at jeg de siste fjorten dager har vært hjemme en natt.....
Det som da har vært ekstra koselig er at han kommer til meg.
Det å drive hotell er ikke noen ni til fem jobb. det er helt klart. Her sitter Bjørn på ute på terrasen på hotellet.


Feringen tok vi på takterrasen på hotellet. Det var heising av Best Western flagg og skåling i Champagne.


Vil også takk mitt styre, med Bjørn i spissen, som er styreformann, Anita Engen min herlige venninne, og sist men ikke min søster Nita. Dere tre skal hjelpe meg videre.

Sitter hjemme å skriver nå. Blir utrolig deilig med en frihelg nå :)
Mandag blir det full fart med sommercafe og ikke minst profilering av vårt Best Western Plus hotell :)

1 kommentar:

  1. Gratulerer Winnie! Du klarer alt det andre bare kunne drømme om!

    SvarSlett